3. dubna 2012 v 16:11 | Filipskh |  Recenze
PODTITUL: Chlapec - Polobůh - Hrdina
POČET STRAN: 400
AUTOR: Rick Riordan
VYDAVATEL: Fragment
POŘADÍ V SÉRII: 1.díl
FILMOVÉ ZPRACOVÁNÍ: ZDE

Percy je normální kluk, který vyrůstá v 21.století. V davu se ztratí, jako každý člověk. Než do okamžiku kdy se jeho učitelka promění ve... mám to vůbec říkat? Percyho život se ale od tohoto okamžiku změní. Nebude již tím dyslektikem ve škole, který se stěží udrží v průměru, ale právoplatný člen Tábora Polokrevných. Jediném táboře, kde si dokáže najít přátele, kteří mi rozumí.
Jenže, co když život polokrevného není takový, jak si na první pohled hrdina myslel? Hádes ho obviní z ukradení blesků a válka mezi bohy je na spadnutí. Pouze syn Poseidona dokáže svět pomoci svých přátel zachránit. Co když se mu ale blesk nepovede získat, než začne válka? Jestli chcete zjistit, tak to vše dopadne, přečtěte si tuto nádhernou fantasy knihu z dnešní doby, ve které si rozhodně najdete své oblíbené postavy.
Kniha má své vlastní kouzlo, které na každého, kdo čte fantasy, rozhodně zapůsobí. Není nějak složitá, jako například některé knihy, ale za to je poutavá a určitě si vaše srdce čtenáře získá.
Děj je sám o sobě pěkně rozvržen a jde plynule. Nic není uspěchané ani nějak pomalé. Popisy jsou dostačující a dialogy nejsou zdlouhavé. Postavy mají vše, co by měli mít, i když by se sem tam nějaká ta chybička našla. Přesto jsou ale věrohodně napsány a dokážete si vše živě představit.
Ale to, co se mi nejvíce líbilo byl fakt, že autor dokázal pěkně zakomponovat historii - lépe řečeno mytologii - do dnešního světa. Já takovými to knihami nikdy nepohrdám protože se mi líbí, jak dokáži někteří autoři oživit historii v dnešním světě. Myslím, že společně s Michaelem Scottem se jim to velice daří. Díky knize se ale také dozvíte hodně nejen o bozích, ale také o příšerách typu: Medúza, chiméra a další.
Trochu mě sice představila myšlenka Olympu na Empire State Building, ale budiž. Fantasy knihy mají být o kreativitě a ne o logice. Velice nezvyklé, ale nádherná myšlenka. Dále mě spíše rozesmálo to, že si medúza otevřela obchod s kamennými sochami a Hádes byl nějaký filmový manažer, či co. Musím přiznat, že s něčím takovým jsem se ještě nikdy nesetkal, ale tohoto setkání rozhodně nelituji.
Vezmu to kolem a kolem… Kniha je lákavá a historie v ní ožívá. Postavy a popisy jsou pěkné a plynulé, i když by mohli obsahovat něco více. Dějová linka má hlavu a patu a dokáže zaujmout dostatečně, aby se čtenář nenudil. Jestli hledáte knihu, ve které vystupují řečtí bohové a stvůry, sáhněte například po Percym.

1 člověk ohodnotil tento článek.