9. června 2012 v 16:34 | Filipskh |  Recenze
PODTITUL: /
POČET STRAN: 224
AUTOR: Martina Wolfová
VYDAVATEL: Metafora
POŘADÍ V SÉRII: 1.díl?

Tuto knihu jsem si koupil na radu samotné spisovatelky. A neudělal jsem vůbec žádnou chybu!
Příběh vypráví o Coře. Cora je týrána vlastním manželem. Toto téma se v knihách často nevyskytuje. Při čtení prvních kapitol jsem ale obdivoval Cořinu odvahu od jejího manžela utéct. Dobře vím, že některé týrané ženy v opravdovém světě se tento čin neodváží udělat jenom kvůli tomu, že se svého manžela bojí. V knize je opravdová situace, která se do Vás zaryje.
Další, co Vás hned po pár kapitolách překvapí je historie. Lépe řečeno: Pohled do dávné historie (středověku). Cora pozoruje vidiny, které ji straší a bojí se jich. Přesto jsem si hned při první její vidině domyslel, že to má něco společného s její ''situací'', kterou doma prožívala. Postupně, jak se příběh rozvíjí, si začne ona, i Vy skládat všechny informace.
Kniha je velice zajímavě napsána. Je z pohledu různých osob a jejich myšlenek. Styl, který miluji a jakmile na něho někde narazím, kniha má ode mě velké +.
Život Cory a její vidiny je opředen velkým tajemstvím. Opravdu, nedokáže Vás více naštvat, než když se k tomuto tajemství konečně někdo dostane, ale postava ze zarazí a dále o tom nemluví. Nezbývá nic jiného, než číst dále a dále, dokud nepřijdete na kloub jejich záhadám a tajemství, které je takměř skryto na každé stránce. Jsem ale rád, že si spisovatelka s příběhem opravdu pohrála a dala si záležet na tom, aby se tajemství prolínaly a přitom se pomalu skládaly do sebe. Ovšem než dojdete do konce, tak si budete myslet své závěry.
Nejsem příznivcem romantických dějů kde se zamiluje ten do té, tu ale miluje někdo jiný a stává se z toho takový velký provaz, na kterém je snad třicet milostných uzlů. Do děje byly ale vsazeny pouze dva uzly, které se do děje samotného hodily a nepřipadaly mi nijak utažené za vlasy. Byly tak jaksi opravdové, že jsem si někdy dokázal jejich představy živě představit.
Je sice pravda, že toto je moje první romantické dílo, ale docela se mi i líbilo. Některé ty scény... No, dobrá! Bez nich by to nebyla romantika, že? :) Líbilo se mi ale to, že zde bylo něco i z mého oblíbeného žánru: fantasy. Záhada a prolínání dvou realit do sebe. Bylo to opravdu pěkné a kniha se prakticky netočila kolem ničeho jiného, takže jsem si toto nenápadné - přesto kvalitní dílo - oblíbil.
Děj byl pomalý, pěkný a nádherně popsán! Doslova splňoval vše, co by dobrá kniha měla mít. Díky tomu, že byl příběh pomalý a nijak složitě zapletený, čtení probíhalo plynule a nádherně.
Děj - jak jsem říkal - byl napínavý a autorka nás čtenáře týrala tím, že nám nechtěla dát odpovědi na mnoho otázek. Jakmile jsem se ale přibližoval ke konci, tak se vše pomalu rozplétalo a já dychtil po dalších odpovědích. Tak jsem knihu dočetl a ani nevím jak.
Konec knihy byl akčně zapečetěn a jakožto každá romantická kniha končila dobře. Musím ale uznat, že ten konec se ti Martino opravdu povedl! Klobouk dolů.
Dílo mohu doporučit na přečtení. Děj o lásce a prokletí, které přetrvává staletí... :)

1 člověk ohodnotil tento článek.