21. července 2012 v 11:34 | Filipskh |  Recenze
NÁZEV: Divergence
PODTITUL: /
POČET STRAN: 344
AUTOR: Veronica Roth
VYDAVATEL: CooBoo
POŘADÍ V SÉRII: 1. díl

Tak… Knihu jsem konečně po dlouhém čekání dočetl. A myslím, že jsem ji velice a velice podcenil. Asi tomu trochu přispělo to, že tato kniha vynikající a všichni ji vyzdvihuji a nedělají nic jiného. Abych se přiznal, při čtení jsem se bál, že se zklamu a ze začátku se mi knihy (abych se přiznal) vůbec nechtělo. Ale udělal jsem velikou chybu, že jsem knihu tak dlouho odkládal a děkuji všem, kteří hlasovali, aby kniha byla přečtena po RC jako první :)
Autorka nás hned na první stránce vtáhne do Chicaga.
Co byste dělali, kdybyste si měli vybrat jednu z 5 frakcí? Jste mladí a ještě hloupí a můžete svého rozhodnutí litovat. Právě toto rozhodnutí stojí před Beatrice, která se u talentovék, které ji mají pomoct rozhodnout se, dozví, že má velice zajímavé předpoklady. Co si má vybrat? Neohroženost, nebo Odevzdanost? Vždy někde hluboko v sobě cítila, že do Odevzdanosti nepatří tak, jak její bratr. Jak bude vše pokračovat dále? Jak se Beatrice rozhodne?
Divergenci jsem si měl přečíst již dávno! Hned, co mě ťuklo, jak jsem dočetl jednu kapitolu, byla celá kniha. Zní to divně, ale je to tak. Autorka si pěkně pohrála s budoucností, a také s výše zmíněnými talentovkami. Mě osobně se tento způsob velice zamlouval, ač bych ho nechtěl zkusit sám :D
Kniha mě hned chytla a nepustila, dokud jsem ji nedočetl do konce. Děj byl plynulý a pěkný. Přispěly tomu nádherné popisy tak lehce vylíčené, že vás čtení nijak neodrazovali a já jsem pouze bažil vědět, co se bude dít dále.

"Toto hodnocení označujeme jako Divergentní."

Nejvíce ze všeho mě ale zaujala autorčina myšlenka budoucnosti. Pět frakcí, pět odlišných životů. Pravda, knihami o budoucnosti se to na internetu hemží, ale pouze tato si zaslouží pozornost snad všech. Já sice takovéto knihy nečtu, ale myslím, že pro tuto sérii udělám výjimku. Jak jsem již říkal, kniha má zajímavou myšlenku a tudíž děj nemůže být jiný, než zajímavý.
Kniha je taky sama o sobě tajemná. Nemluví se zde o tom okatě, ale když se začtete do příběhu a čtete pěkně mezi řádky, pochopíte to. Alespoň na mě to tak působilo.
Beatrice postupem času zjišťuje ve své frakci tajemství ne jenom o sobě, ale také o své rodině. Ze začátku vůbec Beatrice hledá sama sebe, aby se mohla sama pochopit. Pravda o její rodině byla pěkně zatajena. Už aspoň chápu význam toho věnování na začátku knihy. Teprve až ke konci Beatrice pozná, jak svou matku neznala a jak si byly daleké.
Moje nejoblíbenější postavy byly dvě. Sice je jich v knize více, ale tyto si snad oblíbí každý. Čtyřka a Beatrice. Nejlepší dvojka, na kterou v knize můžete narazit. Já si je oblíbil hned a s oběma jsem prožíval jejich dobrodružství. Tito dva si prostě získali mou největší oblibu. A také se již nedivím, že skoro všechny holky, co knihu četli, na Čtyřku letí. :D

"Nejdřív frakce, potom krev."

Musím sice říci, že začátek knihy byl takový jakýsi pokulhávající a něco tomu (podle mě) chybělo. Asi možná akce, nebo nějaká vetší zápletka, která se každou stránkou více a více zamotává. Nevím. Teprve až se Beatrice dostala do frakce, kniha mě zaujala. (Ještě štěstí, že to trvalo pouze tak + - 3 kapitoly) a děj se poté dostával rychleji dopředu. Teprve poté mě to začalo zaujímat.
Jak jsem již říkal, Beatrice hledá sama sebe a sami si ji oblíbíte. Nepatří mezi ty nafoukané hrdiny, co si myslí, že dokáži všechno. Jak budete pokračovat v knize dále, budete společně s Triss růst a uvidíte tu nádhernou změnu. Jak se z malého ustrašeného zvířátka stane král džungle. Ano, co by to bylo za hrdinku, která by neměla chyby, že? Právě tyto chyby mi pomohly se více sžít s hlavní hrdinkou. Tato kniha mě prostě vtrhla do děje a už nepustila.
Jako u každé dobré knihy by měl být epický konec. A tady se toho dostalo! Sice to bylo trochu předvídatelné, ale pššš! :) Mě se to prostě líbilo a ten konec nejvíce! Trochu mě zamrzelo to, že musely umřít nějaké postavy. Ale co. První smrt tam docela i sedla, ale u těch dalších mi to bylo opravdu velice líto. A také způsob, jak bude válka probíhat mě docela zarazilo. Byl to velice zajímavý způsob, který se jen tak nevidí. No vážně.
Další pěkné plus bylo, že zde nebyl žádný zamilovaný trojúhelník, ve kterém bych se ztrácel. Pár lásek zde bylo, ale nebylo to stylem: Ta miluje toho, ale on ji nechce a proto se obrátí k jiné atd… Však to všichni v některých knihách známe, ne?
Tedy, ke konci. Jestli hledáte knihu akční a tak trochu emočně založenou, sáhněte jedině a pouze po Divergenci. Jestli hledáte knihu, ve které se válčí a je tak jaksi propletená věcmi, na které nemá nikdo přijít: Sáhněte po Divergenci! Jestli ale hledáte knihu, kde nechcete akci nebo prostě budoucnost, tak se na Diverg0neci ani nedívejte! Mě ale tato kniha okouzlila a chápu, proč dostala ocenění. Nemohu se dočkat na další díl s anglickým názvem: Insurgent ;)

3 lidé ohodnotili tento článek.