23. srpna 2012 v 19:28 | Filipskh |  Recenze
NÁZEV: Pán čarodějnic
PODTITUL: Krokina Hagena von Stein - Kniha první
POČET STRAN: 368
AUTOR: André Wiesler
VYDAVATEL: Fantom Print
POŘADÁ V SÉRII: 1.díl

Myslíte si, že je těžké být wariwulfem a žít normální život? Ne, není. Ale co vše vlastně život takového vlkodlaka obnáší? Co když vám ale v cestě za štěstí vždy stojí váš nevlastní zlý bratr, který podporuje krále, který hledá tajemnou relikvii, díky které by mohl žít navěky? Jestli chcete získat odpovědi, sáhněte po knize Pán čarodějnic.
Jak už podtitul napovídá, celé dílo je kronika Hagena von Stein, kterou Georgie najde a následně z ní čte osud Hagena.
Kniha se může zdát na první pohled - díky nadpisu - nějak… tajemná, či strašidelná. Toho se ale bát nemusíte. Kniha je historický román odehrávající se v Čechách 15. století a kromě nějakého toho vytrhávaní vnitřností nijak tajemná není.
Hned, jakmile otevřete knihu, se rozdělíte do dvou částí: Přítomnost a minulost. V přítomnosti na Vás bude čekat George, který se snaží bojovat proti heccetisám a wariwulfech. Ale sám se dostává do většího nebezpečí, než doufal. V té druhé části na Vás bude čekat mladý wariwulf: Hagen von Stein. Jeho příběh je strhující a sami budete zatínat pěsti při určitých scénách. Minulosti se ale klade větší prostor, než přítomnosti, samozřejmě…
Jak jsem již zmiňoval, kniha se odehrává v 15. století. Jak jste již asi z tohoto století vyčetli, bylo to velice zlá doba a do této doby vás také spisovatel dostane. Příběh Hagena má nádherný podklad a to Husitské války a upálení Jana Husa. Ano, čtete správně. Jedna kapitola je zvlášť věnovaná záchraně Husa. Husitské války nehrají v knize ale zas nějakou velikou roli. Je to spíše ten podklad pro příběh samotný. A jak to tak již bývá u románů, nesmí chybět akce, láska, epické scény a smrt. Tohle vše zde najdete. A né jednou!
V knize vystupuje mnoho vymyšlených, ale také historických postav. Král Zikmunda, Václav a Jan Hus. Vymyšlené postavy jako: Hagen, Albrecht a Heinrich a další. Tyto vymyšlené postavy se do příběhu ale hodí, jako kdyby opravdu v historii nějakou roli hráli. Postavy jsou tak důvěrně napsány, že sami jim budete věřit a prožívat s nimi boje a rozloučení.
Docela se mi ale líbilo, že si čtenář mohl vybrat svou stranu. Kapitoly byly psány v různých pohledech. Jednou z tohoto Hagenova (tudíž dobrého) a toho Albrechtova (toho špatného). Mě osobně se tato "vychytávka" líbila a byl jsem rád, že jsem dalo do těchto různých osob mohl dostat a více se do příběhu vžít.
Jistě se ptáte, co je to vlastně ten pojem wariwulf, že? Je to zvláštní pojem pro vlkodlaka, který Hagen je. Ale pozor! Ne toho, který se mění za úplňku a trhá vše na kusy a na nic nehledí. Ano, měnit se umí, ale wariwulf musí dodržet taky určité pravidlo. Nesmí pozřít lidské maso jinak se stane vyhnancem. A tím se stát nikdo nechce, že? Měnit se dokáže, kdy chce a jeho rány se vždy rychle zacelí. Proto je většina wariwulfů Božími bojovníky, kteří hájí spravedlnost, čest a bojují v zájmu Boha.
Toto dílo ale také vynikalo svou nápaditostí a ani jednou se mi nestalo, že bych se nudil. Ono ani nebylo kdy! Stále se něco dělo a já otáčel stránky jako divý. Musel jsem se ale zasmát při tom, jak Hagen postupoval. Ze začátku byl pouhý syn hraběnky. Stal se z něho právoplatný člen wariwulfů, rytíř Zikmundův, vyhnanec a mnich. Byl hledačem starodávné relikvie a vše skončilo, že se stal opět rytířem. Jak to tak ale bývá, nikdy není cesta rovná a tady to platí dvakrát více. Hagenovi vždy stojí v cestě jeho nevlastní bratr, který si chce pomocí intrik ukořistit císařský trůn pro sebe. Albrech na Hagena naráží takřka vždy a tak je to tomu obráceně. Vždy je osud spojí dohromady a z toho vzejdou pouze větší a větší problémy…
Nebýt díla, ve kterém bych si neoblíbil nějakou postavu, že? Osobně mi sedla postava Hagena a George. V jistých ohledech jsou chytří a rozumní. V tom jiném ale zase zbrklí a bláhoví. Vždy ale dávají přednost povinnosti od vlastního potěšení na rozdíl od Albrechta a jiných. Některým se může zdát můj výběr hloupý, ale já si je oblíbil a musím se přiznat, že se těším na druhý díl, protože autor nechal konec otevřený.
Knihu hodnotím 5 hvězdičkami. Líbila se mi nápaditost napsat příběh v Čechách, který byl nádherný. Podklad husitských válek se mi líbil stejně jako hledání relikvie. Odvážnější scény zde samozřejmě nechyběly (Víte, co mám na mysli, že?). Není, co by mi tam scházelo a myslím, že kniha si opravdu 5* zaslouží. Jsem zvědavý, co si na nás autor připraví v díle druhém.

Knihu si můžete pořídit: Fantom Print | Arara
P.S.: Omlouvám se, ale dnes mi ty recenze trochu nejdou... :P Sdělte mi svůj názor do komentů, jestli chcete :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.